PARP z profilem na Instagramie

Wstęp

Spis treści

Od niedawna o aktywności Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości można dowiedzieć się również z profilu Agencji na Instagramie. To kolejne, po Facebooku, Linkedinie, YouTube i Twitterze miejsce prowadzenia działań komunikacyjnych PARP w social mediach. Łącznie na wszystkich tych serwisach liczba obserwujących konta Agencji wynosi prawie 139 tys., a tylko w ubiegłym roku przybyło ich ponad 19 tys. Największym zainteresowaniem użytkowników cieszą się treści związane z konkursami wdrażanymi przez PARP oraz dotyczące wsparcia przedsiębiorców w pandemii.

Profil na Instagramie będzie również przewodnikiem po sukcesach polskich firm, które otrzymały wsparcie z funduszy europejskich. Efekty ich działań są inspiracją dla innych przedsiębiorców myślących o rozwoju. Obecność na tej platformie to nie tylko możliwość przekazywania eksperckiej wiedzy, ale także szansa na nawiązanie dialogu z nową, młodszą społecznością internetową.

Różne kanały, różne treści

Media społecznościowe to źródło aktualnych informacji o ofercie PARP, a także wydarzeniach i spotkaniach, które organizuje oraz w których przedstawiciele Agencji uczestniczą. Codziennie można tam znaleźć również tematy związane z przedsiębiorczością, gospodarką, biznesem czy rynkiem pracy.

Na skutek pandemii i pracy zdalnej Internet i media społecznościowe stały się głównym kanałem komunikacji firm i instytucji. Jeszcze bardziej niż dotychczas liczy się szybkość informacji. PARP wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Dlatego jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie są nasi beneficjenci, zarówno obecni, jak i potencjalni. Chcemy, aby nasza oferta była dla przedsiębiorców na wyciągnięcie ręki – mówi Anna Bracik, rzecznik PARP.

W 2020 roku na profilach PARP w mediach społecznościowych przybyło ponad 19 tys. obserwujących, w tym 14 tys. od marca do grudnia, a więc już w czasie pandemii. To właśnie informacje na tematy ściśle związane z sytuacją epidemiologiczną cieszyły się wśród odbiorców największym zainteresowaniem. Do takich należały: zmiany w dokumentacji poszczególnych konkursów, cykl wideokonferencji o wybranych narzędziach z Tarczy Antykryzysowej (www.parp.gov.pl/tarcza) czy inne informacje o działaniach pomocowych.

Łącznie w mediach społecznościowych w 2020 roku PARP opublikowała prawie 1,7 tys. postów, w tym najwięcej na Facebooku. To właśnie tam Agencja ma największe grono obserwatorów, którzy stanowią 75 proc. ogółu obserwujących we wszystkich kanałach PARP.

Duża popularność wideo

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości działa aktywnie również w serwisie YouTube. Obecnie jej profil subskrybuje tam ponad 9 tys. użytkowników. W ubiegłym roku filmy publikowane na kanale PARP uzyskały łącznie 1,5 mln wyświetleń.

Najintensywniejszy czas przypadł na kwiecień 2020 r., kiedy pojawiały się tam filmy związane z Tarczą Antykryzysową. Łącznie użytkownicy mogli obejrzeć 73 materiały o tej tematyce (autorskie oraz innych instytucji), a w całym roku ok. 300 filmów związanych z prowadzeniem biznesu. Wśród nich najpopularniejsze dotyczyły konkursów oraz programów PARP takich jak: Dostępność Plus, Bony na innowacje oraz Dotacje na kapitał obrotowy.

Śledź aktywność PARP na Facebook, YouTube, Linkedin, Instagram oraz Twitter.

 

 

Pomoc