Wstęp
Table of contents
W okresie od 1 marca do 30 kwietnia 19 firm zgłosiło się do PARP po wsparcie finansowe we wdrożeniu strategii wzorniczej. Złożone projekty opiewają na kwotę ponad 42 mln zł. Nabór w konkursie wciąż trwa. Działanie finansowane jest z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
30 kwietnia zakończyła się siódma runda naboru w konkursie „Wzór na konkurencję – II etap. Wdrożenie strategii wzorniczej”. Tym samym eksperci PARP rozpoczęli weryfikację wniosków. Małe i średnie firmy z Polski Wschodniej zgłosiły 19 projektów na łączną kwotę 42 026 835,35 zł.
„Wzór na konkurencję” to jedno z działań PARP, które mają wspierać wykorzystanie profesjonalnych usług wzorniczych przez sektor MŚP. W ramach dwuetapowego programu przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie na pełen cykl projektowy – od audytu i opracowania strategii wzorniczej (I etap) po wdrożenie strategii (II etap).
Firmy, które wzięły udział w I etapie, mogą – w kolejnym, obecnie trwającym, drugim etapie konkursu – ubiegać się o dotację na wdrożenie wypracowanych rekomendacji czyli wprowadzenie innowacji wzorniczych. Pieniądze można przeznaczyć m.in. na zakup urządzeń i maszyn, usług doradczych, ale także wartości niematerialnych i prawnych (np. programów komputerowych).
Obecnie trwa ósma runda naboru, która kończy się 30 czerwca br. Wnioski mogą składać mikro-, mali i średni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Polski Wschodniej, tj. województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego.
Więcej informacji:
- Wzór na konkurencję – I etap, który zakończył się 31 lipca 2019 r.,
- Wzór na konkurencję – II etap.