Table of contents
Cel konkursu
Celem konkursu jest wsparcie MŚP z Polski Wschodniej w realizacji kompleksowych projektów na rzecz wdrożenia modelu biznesowego GOZ-transformacji. Wsparcie w działaniu 1.3 FEPW jest dwuetapowe i obejmuje:
- Etap I – Opracowanie modelu biznesowego GOZ-transformacji;
- Etap II – Wdrożenie modelu biznesowego GOZ-transformacji.
Na co można otrzymać dofinansowanie
W ramach I Etapu działania 1.3 FEPW możliwe jest sfinansowanie zakupu usług doradczych świadczonych przez doradców zewnętrznych, niezbędnych do opracowania modelu biznesowego GOZ- transformacji.
Dofinansowanie stanowi pomoc de minimis.
Kto może otrzymać dofinansowanie
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) prowadzące działalność gospodarczą na terenie Polski Wschodniej.
Terytorium makroregionu Polski Wschodniej, tj. województwa: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego lub mazowieckiego z wyłączeniem regionu warszawskiego stołecznego (m. st. Warszawa oraz powiaty: grodziski, legionowski, miński, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodni i wołomiński).
Jakie koszty kwalifikują się do dofinansowania?
W etapie I kosztem kwalifikowalnym jest zakup usług doradczych niezbędnych do opracowania Modelu biznesowego GOZ-transformacji.
Autodiagnoza
Zachęcamy do sprawdzenia obecnego potencjału Państwa przedsiębiorstwa w zakresie wprowadzenia rozwiązań z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Gospodarka o obiegu zamkniętym w MŚP, Etap I – Opracowanie modelu biznesowego GOZ-transformacji
Gospodarka o obiegu zamkniętym w MŚP
FAQ
Frequently asked questions
O dofinansowanie projektów w ramach naboru mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w rozumieniu art. 2 załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 prowadzące działalność gospodarczą na terytorium makroregionu Polski Wschodniej, tj. województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, warmińsko- mazurskiego lub mazowieckiego z wyłączeniem regionu warszawskiego stołecznego (m. st. Warszawa oraz powiaty: grodziski, legionowski, miński, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodni i wołomiński).
Termin składania wniosków może:
- zostać skrócony – z zastrzeżeniem, że nabór trwa co najmniej 10 dni, może się skończyć nie wcześniej niż po 40 dniach od dnia upublicznienia ogłoszenia o naborze i o skróceniu terminu naboru wniosków IP poinformuje nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed planowanym terminem zakończenia naboru,
- zostać wydłużony.
Zmiana terminu naboru każdorazowo wiąże się ze zmianą RWP zgodnie z § 10. W takim przypadku IP zmienia termin składania wniosków w RWP oraz uwzględnia zmianę w ogłoszeniu o naborze.
Projekty złożone w naborze w terminach:
- 16.07.2024 r. – 19.09.2024 r.;
- 20.09.2024 r. – 21.11.2024 r.;
- 22.11.2024 r. – 30.01.2025 r.;
- 31.01.2025 r. – 03.04.2025 r.,
IP oceni w terminie maksymalnie 60 dni od upływu poszczególnych terminów.
Planowany okres realizacji projektu nie może być dłuższy niż 5 miesięcy, licząc od dnia rozpoczęcia realizacji projektu określonego w umowie o dofinansowanie.
Dofinansowanie stanowi pomoc de minimis, do której mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023).
Kosztem kwalifikowanym projektu w etapie I Działania jest koszt usług doradczych świadczonych przez doradców zewnętrznych, niezbędnych do opracowania modelu biznesowego GOZ-transformacji zgodnego z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do RWP.
Maksymalna kwota dofinansowania kosztów projektu, rozliczanych w formie kwoty ryczałtowej wynosi 92 218,00 PLN.
Beneficjent zobowiązuje się do złożenia Instytucji Pośredniczącej Harmonogramu płatności na cały okres realizacji Projektu w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. Beneficjent zobowiązuje się do wypełnienia Harmonogramu płatności w SL2021.
Beneficjent zobowiązuje się do realizacji Projektu zgodnie z dokumentem Standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027, stanowiącym załącznik do wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027. W przypadku stwierdzenia naruszeń Standardów dostępności Instytucja Pośrednicząca może zobowiązać Beneficjenta do realizacji działań naprawczych, wskazując termin na ich wdrożenie. W przypadku rażących lub notorycznych naruszeń Standardów dostępności lub uchylania się Beneficjenta od realizacji działań naprawczych, Instytucja Pośrednicząca może uznać część wydatków w Projekcie za niekwalifikowalne. Oświadczenie o uznaniu części wydatków w Projekcie za niekwalifikowalne wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej Instytucja Pośrednicząca przekaże Beneficjentowi. Stanowisko Instytucji Pośredniczącej w powyższym zakresie będzie wiążące dla Beneficjenta.
Instytucja Pośrednicząca może wstrzymać zatwierdzenie wniosku o płatność albo odmówić jego zatwierdzenia (tj. odrzucić wniosek o płatność w SL2021):
- w przypadku wystąpienia uzasadnionych podejrzeń, że Projekt realizowany jest niezgodnie z Umową (w szczególności w przypadku stwierdzenia rozbieżności między realizowanymi działaniami a wnioskiem o dofinansowanie) oraz wystąpienia podejrzenia lub stwierdzenia nieprawidłowości bądź nadużycia finansowego;
- w przypadku niewniesienia przez Beneficjenta na wezwanie Instytucji Pośredniczącej informacji i wyjaśnień dotyczących realizacji Projektu lub niewykonywania zobowiązań wynikających z Umowy, nieusunięcia braków lub błędów w dokumentacji związanej z realizacją Projektu;
- w przypadku stwierdzenia braku postępu w realizacji Projektu;
- w przypadku braku złożenia przez Beneficjenta prawidłowo ustanowionego zabezpieczenia;
- w przypadku powzięcia przez Instytucję Pośredniczącą informacji od organów ścigania, służb celno-skarbowych lub innych uprawnionych organów kontroli (np. Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych lub Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) o trwających czynnościach lub toczącym się postępowaniu przygotowawczym bądź sądowym mogących mieć wpływ na ocenę prawidłowości realizacji Projektu;
- w przypadku niezachowania warunków rozliczenia pobranych transz zaliczki określonych w Umowie;
- do czasu wykonania zaleceń wynikających z ostatecznej informacji pokontrolnej z kontroli Projektu.
W przypadku podjęcia przez Instytucję Pośredniczącą decyzji o wstrzymaniu albo odmowie zatwierdzenia wniosku o płatność Instytucja Pośrednicząca informuje o tym Beneficjenta.