Analiza semiotyczna pojęcia „smart, inteligentne specjalizacje” oraz zmieniających się kodów przedsiębiorczości

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

2018_poir_analiza_semiotyczna

PDF Pobierz

Badanie z zakresu semiotyki, czyli tworzenia i rozumienia znaków, kontekstów ich używania, zostało przeprowadzone w 2017 roku. Badaniu poddano obrazy i teksty kulturowe odnoszące się do pojęć „przedsiębiorczość” oraz „smart/inteligentne”. Analizie poddano charakter komunikatu dotyczącego wspomnianych pojęć - czy jest on pozytywny czy negatywny oraz przeanalizowano język komunikacji krajowych inteligentnych specjalizacji. Analizę semiotyczną zrealizowano w ramach szerszego „Badania ewaluacyjnego na potrzeby opracowania strategii komunikacji Krajowej Inteligentnej Specjalizacji…”, w ramach projektu „Monitoring KIS” (POIR 2.4.2).

Jeżeli interesuje cię:

  • jakie są główne kody związane z „przedsiębiorczością”?
  • jak zmieniało się znaczenie pojęcia „przedsiębiorczość”?
  • jakie skojarzenia wywołują u odbiorców słowa „smart/inteligentne”?
  • jaki jest kontekst kulturowy wpływający na myślenie o przedsiębiorczości i pojęciu smart/inteligentny?
  • w jaki sposób były dotychczas komunikowane krajowe inteligentne specjalizacje?

zapraszamy do lektury!

Co zawiera publikacja

  1. Wstęp do analizy semiotycznej
  2. Kontekst badania
  3. Streszczenie wyników badania
  4. Skrócony opis metodologii
  5. Analiza pojęcia „przedsiębiorczość”
  6. Analiza pojęcia „smart/inteligentne” rozwiązania
  7. Analiza oficjalnej komunikacji dotyczącej Krajowych Inteligentnych Specjalizacji
  8. Bariery kulturowe i językowe
  9. Wnioski i rekomendacje
Pomoc