Sektor turystyki. Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

BKL_sektor_turystyki_RAPORT_v2_2020_04_02

PDF Pobierz

Rynek usług turystycznych w całej Europie przeżywa rozkwit, a najnowsze dane statystyczne potwierdzają, że również w Polsce sektor turystyczny systematycznie się rozwija. Rośnie zarówno liczba przyjazdów turystów do Polski, liczba podróży mieszkańców Polski, jak i wydatki odwiedzających nasz kraj. Dynamicznie rozwija się zarówno rynek usług hotelarskich, jak i gastronomicznych.  Zwiększa się liczba firm świadczących usługi na tym rynku, a to wprost przekłada się na wzrost zapotrzebowania na pracowników – szczególnie na stanowiskach liniowych.

W raporcie autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytania o stan kadr sektora turystyki, zapotrzebowanie na kompetencje oraz przyszłość branży w perspektywie 3 do 5 lat.

Co zawiera publikacja

Streszczenie raportu

Metodologia badania

Popyt na pracę w sektorze turystycznym

Kadry sektora turystycznego

Przyszłość sektora – trendy i zapotrzebowanie na kompetencje

Firmy działające w sektorze turystycznym – charakterystyka

Kluczowe stanowiska sektora i wymagania pracodawców

Wymagania kompetencyjne wobec kluczowych stanowisk

Bibliografia

Aneks 1 – słownik pojęć

Aneks 2 – wymagania kompetencyjne na kluczowych stanowiskach

Aneks 3 – bilans kompetencji – zestawienie ocen pracodawców i pracowników

Pomoc