Wstęp
Spis treści
Ponad dwa lata temu – 27 czerwca 2019 roku, wystartowała nowa edycja projektu e-learningowego, „Akademia PARP”. Portal dostosowano do obowiązujących standardów projektowania platform edukacyjnych i wzbogacono o nowe funkcjonalności. Liczba użytkowników Akademii stale rośnie. W ciągu 2 lat konta w serwisie założyło ponad 65 000 osób, wydano też przeszło 54 000 certyfikatów ukończenia kursów.
Oferta Akademii zawiera obecnie 33 bezpłatne e-kursy przeznaczone dla przedsiębiorców, osób planujących założenie działalności gospodarczej, pracowników pragnących zwiększyć swoją wartość na rynku pracy oraz pracodawców chcących podnieść kompetencje swoich pracowników. Z kursów Akademii korzystają też studenci i nauczyciele akademiccy, traktując udostępnione kursy jako materiał pomocniczy w prowadzonych przez siebie zajęciach.
Za działaniem, rozwojem portalu i poszerzaniem oferty szkoleniowej stoi interdyscyplinarny zespół ekspertów, dzięki którym serwis działa na najwyższym poziomie.
– Akademia PARP to niezwykły projekt tworzony przez niezwykły zespół. Projekt, który okazał się strzałem w dziesiątkę nie tylko w czasie pandemii. Pozwala przedsiębiorcom oraz tym, którzy się nimi dopiero staną, zdobywać i poszerzać wiedzę biznesową z takich dziedzin jak prawo, finanse, marketing, zarządzanie i kompetencje osobiste. Nieodpłatnie, gdzie chcą i kiedy chcą – mówi Michał Polański, Dyrektor Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Największą popularnością wśród użytkowników Akademii cieszą się kursy „Jak założyć własną firmę”, „Media społecznościowe w biznesie”, „Umiejętności interpersonalne”. Na popularności zyskują też kursy: „Biznesplan”, „Techniki sprzedaży” i „Zarządzanie projektami dla początkujących”. „Do końca 2021 roku w ramach Akademii planowane jest uruchomienie kolejnych trzynastu kursów.
W najbliższym czasie udostępnione zostaną kursy na temat design thinking i prowadzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Trwają też prace nad kursami poświęconymi ochronie własności przemysłowej w MŚP, analizie sprawozdań finansowych, budowaniu i utrzymywanie relacji z klientem, dochodzeniu i zarządzaniu należnościami, a także eksportowi. Wraz z poszerzeniem oferty Akademii uruchomione zostały też nowe funkcjonalności na stronie internetowej.
– Chcielibyśmy m.in. umożliwić uczestnikom podążanie tematycznymi ścieżkami edukacyjnymi zakończonymi uzyskaniem odrębnego certyfikatu – mówi Ilona Kosik, odpowiadająca za rozwój Akademii.
Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą Akademii PARP.
-----------
„Akademia PARP” jest jednym ze sztandarowych przedsięwzięć Centrum Rozwoju MŚP i jest finansowana z budżetu państwa (dotacja z Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii).