Wstęp
Spis treści
24 października 2019 r. w warszawskim hotelu Regent odbywają się spotkania b2b w ramach tajwańskiej misji gospodarczej do Polski.
W wydarzeniu zorganizowanym przez Taiwan Trade Center Warsaw – przedstawicielstwo Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA) – oraz sieć Enterprise Europe Network, której członkiem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), bierze udział 31 firm z Tajwanu oraz 58 przedsiębiorstw z Polski. Umówiły one łącznie blisko 200 spotkań biznesowych.
Uczestnicy reprezentują tak różne branże jak przemysł elektromaszynowy, elektronika konsumencka, produkcja wyrobów złącznych i metalowych, oświetlenie, odzież oraz tekstylia.

Tajwan, którego gospodarka jest w większości oparta na eksporcie, należy do tzw. nowo uprzemysłowionych państw o wysokiej dynamice wzrostu. Ponieważ wyspa uboga jest w zasoby naturalne, rdzeniem produkcji przemysłowej są towary, których wytworzenie wymaga wysoce wyspecjalizowanej siły roboczej oraz niezbędnego know-how. W ostatnich dwóch dekadach głównymi siłami napędowymi gospodarki Wyspy stały się informatyka i elektronika.
W eksporcie Polski do Tajwanu od lat największy udział mają wyroby przemysłu elektromaszynowego, przemysłu chemicznego, a także produkty spożywcze. Analogicznie, największą część polskiego importu z Tajwanu również stanowiły produkty przemysłu elektromaszynowego – panele LCD, półprzewodniki i inne części elektroniczne. Wysoki udział w wartości importu do Polski stanowią też wyroby metalurgiczne oraz pojazdy mechaniczne i ich części.
