Identyfikacja instrumentów wsparcia dla rozwoju sektora komunikacji marketingowej

Stay up to date

Enter your email to download the report

Identyfikacja instrumentów wsparcia dla rozwoju sektora komunikacji marketingowej

PDF Download

Tym razem opisaliśmy w nim sektor komunikacji marketingowej, w tym jego bieżącą sytuację wywołaną pandemią i perspektywy powrotu do stanu sprzed pandemii. Prezentujemy instrumenty wsparcia dla rozwoju sektora w kilku wybranych państwach europejskich – Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji – czyli krajach, w których pracuje największa liczba osób w tym sektorze w UE-28. Polska w tym zestawieniu znajduje się na 5 miejscu, ale na 8, jeśli liczyć obroty w sektorze. Pokazujemy też, jakie kwalifikacje w najbliższej przyszłości nabierają znaczenia dla sektora i jakie procesy mają na to wpływ oraz dobre praktyki organizacji sektorowych z zagranicy, jak np. we Francji opisanie 20 stanowisk w sektorze reklamy cyfrowej, co ułatwia rekrutację na te stanowiska i pozwala dopasowywać kształcenie.

Przyszłość sektora komunikacji marketingowej opiera się przede wszystkim na cyfrowym rozwoju społeczeństw. Marketing cyfrowy i to co z nim związane (jak np. sztuczna inteligencja, deep learning) będą stanowić ważną część dla kwalifikacji wymaganych w sektorze. Znaczenia będą też nabierać umiejętności tworzenia indywidualnego podejścia do odbiorców przekazu, jak np. budowanie relacji emocjonalnych z klientem – tak trudne do zastąpienia przez komputery, społeczna odpowiedzialność biznesu, umiejętność dostosowania się do zmieniającego się otoczenia – zmiany w przepisach prawa, radzenie sobie z dezinformacją (fake newsami), zmiana nawyków konsumentów.

What the publication contains

  • Wstęp 
  • Sytuacja sektora komunikacji marketingowej w Polsce i w Europie
  • Ogólna charakterystyka sektora w Polsce
  • Ogólna charakterystyka sektora w wybranych krajach Europy
  • Uwarunkowania rozwoju sektora
  • Możliwości rozwojowe sektora
  • Wyzwania determinujące rozwój sektora
  • Ekonomiczne i organizacyjne instrumenty wsparcia rozwoju sektora
  • Podsumowanie
  • Bibliografia
Pomoc