Instytucje otoczenia biznesu

Stay up to date

Enter your email to download the report

Instytucje otoczenia biznesu

PDF Download

Podstawą niniejszego opracowania jest badanie przeprowadzone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) od czerwca do września 2004 r. Podmiotem badania były instytucje otoczenia biznesu, które współpracują lub nawiązały sporadyczny kontakt z PARP. Ankietyzacji poddano ponad 500 instytucji okołobiznesowych. Celem badania było określenie kondycji, przymiotów i relacji z otoczeniem funkcjonalnym instytucji, które wspomagają sferę sektora MSP. Obszar badania zdefiniowany został zgodnie z obszarem finansowego wsparcia dla instytucji otoczenia biznesu, określonym w Sektorowym Programie Operacyjnym - Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw.

Badanie obejmowało: obszar i zasięg działania instytucji okołobiznesowych, jakość oferty, bariery promocji, grupy odbiorców oraz wielokierunkowe działania podejmowane przez te instytucje na rzecz poprawy jakości oferty/usług: certyfikację, uczestnictwo w sieciach usług, krajową i międzynarodową współpracę wewnątrz sektora instytucji otoczenia biznesu, współpracę z instytucjami naukowo-badawczymi i jednostkami samorządu terytorialnego oraz infrastrukturę teleinformatyczną.

What the publication contains

Rozdział 1. Charakterystyka badanych instytucji
Rozdział 2.Funkcjonowanie instytucji około biznesowych
Rozdział 3. Relacje instytucji okołobiznesowych z otoczeniem instytucjonalnym
Rozdział 4. Bariery działania instytucji wspierających
Rozdział 5. Inwestycje, dofinansowanie inwestycji, efekty działania
Rozdział 6. Inkubatory przedsiębiorczości
Rozdział 7. Wnioski

  • Publication type Raport
  • Year of publication 2004
Pomoc