Wdrożenie innowacyjnej technologii wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury kolejowej.

COM_SUCCESSES_DETAIL_PROJECT_DESCRIPTION

Wdrożenie innowacyjnej technologii wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury kolejowej.
Nasza firma realizuje projekty technologiczne na potrzeby budownictwa drogowego i melioracyjnego. Wykonujemy m.in. przebudowę nasypów przy wiaduktach kolejowych, mostach oraz w miejscach trudno dostępnych. W trakcie przebudowy starych linii kolejowych jednym z głównych problemów jest dostosowanie istniejących budowli ziemnych i mostów do wymaganych parametrów bez konieczności ich rozbiórki. Projekt dotyczy wdrożenia ulepszonej usługi z zakresu przebudowy linii kolejowych z wykorzystaniem wyników własnych prac badawczo-rozwojowych nad stworzeniem innowacyjnej technologii wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury kolejowej. Badania polegały na udowodnieniu hipotezy dotyczącej zastosowania w wykonywaniu elementów infrastruktury kolejowej in situ innowacyjnych technologii wykorzystywanych do tej pory w kamieniołomach i kopalniach. W wyniku badań opracowaliśmy nową metodę rozbiórki układów torowych i gospodarowania zebranym materiałem. W wyniku projektu rozwiązanie to zostanie wdrożone w skali krajowej. Realizacja inwestycji wiąże się z zakupem sprzętu: koparek gąsienicowych, łyżek przesiewających, łyżki kruszącej i wozideł, tworzących mobilny zestaw oczyszczający. Wdrożenie objętych projektem rozwiązań z użyciem tego zestawu zagwarantuje klientom skrócenie okresu trwania inwestycji, oszczędność czasu, nakładów sprzętu oraz znacząco obniży koszty towarzyszące utylizacji materiału z rozbiórki przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wydajności. Z punktu widzenia inwestora te cechy sprawiają, iż inwestycja modernizacji staje się bardziej opłacalna, a oferta wykonawcy zyskuje na konkurencyjności na rynku usług budowlanych. Efektem realizacji projektu będzie także zmniejszenie emisji CO2 o 27,4 tony rocznie w wyniku ograniczenia zużycia paliwa, oraz zmniejszenia o 774,90 ton ilości odpadów występujących w trakcie przebudowy linii kolejowych w wyniku wtórnego zastosowania materiałów poprzez skuteczny recykling in situ przy budowie infrastruktury.
  • COM_SUCCESSES_DETAIL_BENEFICIARY

  • ANTEX II SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

    https://antex.org.pl/

  • COM_SUCCESSES_DETAIL_PROJECT_LOCATION

    Lubycza Królewska, lubelskie

  • COM_SUCCESSES_DETAIL_BENEFICIARY_HQ

    Lubycza Królewska

  • COM_SUCCESSES_DETAIL_BENEFICIARY_ADDRESS

    473530

  • COM_SUCCESSES_DETAIL_PROJECT_VALUE

    8 241 369 PLN

  • COM_SUCCESSES_DETAIL_FUNDING_VALUE

    936 494 EUR


  • COM_SUCCESSES_DETAIL_PROGRAM

    Fundusze Norweskie

  • COM_SUCCESSES_DETAIL_ACTION

    Technologie przyjazne środowisku

COM_SUCCESSES_DETAIL_PROJECT_LOCATION

Pomoc