Pod koniec kwietnia 2008 roku w Los Angeles odbyła się konferencja EconSM. Jej uczestnicy dyskutowali na temat problemów związanych z dochodowością serwisów społecznościowych, w tym nad kwestią dotarcia z reklamami do użytkowników takich serwisów. Według obecnego na konferencji Bryanta Urstadta, autora artykułu „Social Networking Is Not A Business/But It Might Be Soon” opublikowanego w Technology Review, uczestnicy konferencji sprawiali wrażenie mało zaangażowanych w dyskusje. Zajmowali się zamiast tego aktualizowaniem swoich mikroblogów w serwisie Twitter, sprawdzaniem e-maili, czytaniem blogów itp. W drodze powrotnej jedna z uczestniczek konferencji zemdlała w samo-locie. Pierwszą rzeczą, jaką zrobiła po ocknięciu się, było uruchomienie telefonu, który wykorzystała do połączenia się ze swoim profilem na Facebooku. Chciała podzielić się tym, co się wydarzyło, ze swoimi wirtualnymi przyjaciółmi.
Co zawiera publikacja
1. Wstęp
2. Skrócona historia portali społecznościowych
3. Podstawy sukcesu
3.1. Inne przykłady rodzimych serwisów, które odniosły sukces
3.2. Charakterystyka serwisów społecznościowych
3.3. Wpływ uwarunkowań lokalnych na sukces portalu społecznościowego
4. Co chciałbyś wiedzieć o tworzeniu portalu społecznościowego, ale boisz się
o to zapytać?
4.1. Wybierz kategorię – czyli wirtualna tożsamość
4.2. Sprawdź, jaką masz konkurencję
4.3. sprawdź jakie masz możliwości techniczne
4.4. Model biznesowy, czyli skąd wziąć pieniądze?
4.5. Liczebność użytkowników – czyli jak zadbać o rozwój swojego portalu?
5. Podsumowanie - potencjalne kierunki rozwoju portali społecznościowych