Destination UX. Projektowanie programów wsparcia innowacji zorientowanych na użytkownika

Bądź na bieżąco

Podaj e-mail by pobrać raport

Destination UX Projektowanie programów wsparcia innowacji zorientowanych na użytkownika

PDF Pobierz

Publikacja „Destination UX” zawiera zestaw narzędzi do projektowania programów wsparcia innowacji opartych o metodologię Service Design i Design Thinking wraz z opisami pilotaży pokazującymi ich praktyczne zastosowanie. Dodatkowo można w niej również znaleźć opisy programów zaprojektowanych w oparciu o potrzeby użytkowników.

Niniejszy dokument zawiera – w porządku chronologicznym:

  1. Ogólny opis projektu, jego celów i partnerów, jak również informacje o napotkanych wyzwaniach.
  2. Analizę podejścia opartego na projektowaniu usług (service design).
  3. Opis studiów przypadku, którymi partnerzy dzielili się podczas procesu wzajemnego uczenia się w trakcie projektu.
  4. Opis działań pilotażowych wdrożonych we wszystkich trzech krajach partnerskich i przedstawienie ich wyników.
  5. Wykaz źródeł, ilustracji i użytecznych linków.
  6. Wyjaśnienia i szablony narzędzi, które można użyć w procesie projektowym.

Materiał jest wynikiem współpracy pomiędzy Centrum Rozwoju Biznesu i Kulturalnego – KEPA (Grecja), Uniwersytetem Metropolitalnym w Cardiff – PDR (Wielka Brytania) oraz Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości – PARP (Polska).

Projekt otrzymał dofinansowanie z programu badań i innowacji Unii Europejskiej Horyzont 2020 w ramach umowy o grant nr 853668.

Co zawiera publikacja

Streszczenie 7

Informacje kontaktowe 9

Wprowadzenie 10

Czym jest publikacja „Projektowanie programów wsparcia innowacji zorientowanych na użytkownika” 10

Partnerstwo 11

Grupa docelowa i wyzwania 14

Metodologia projektu 14

Projektowanie usług dla programów wsparcia innowacji  16

Czym jest projektowanie usług (service design)  16

Fazy i narzędzia procesu projektowego 20

Dlaczego projektowanie usług (service design) jest ważne dla programów wsparcia innowacji  24

Proces projektowania programów wsparcia innowacji przyjaznych użytkownikowi 27

W jaki sposób zastosować projektowanie usług (service design) do oceny programu wsparcia innowacji 28

W jaki sposób zastosować projektowanie usług (service design) do przygotowania programów wsparcia innowacji 30

Studia przypadku dotyczące programów wsparcia innowacji przyjaznych dla użytkownika 33

Grecja – Centrum Rozwoju Biznesu i Kulturalnego (KEPA) 33

Nazwa inicjatywy: Re:Connect 33

Wielka Brytania – Uniwersytet Metropolitalny w Cardiff (PDR) 38

Nazwa inicjatywy: „By Design” 38

Nazwa inicjatywy: SMART Suite of Innovation support programmes

[Pakiet programów wsparcia dla Innowacji SMART]  42

Polska – Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości  47

Nazwa inicjatywy: gov_LAB  47

Nazwa inicjatywy: Granty na dizajn   52

Nazwa inicjatywy: Poland Prize   57

Opis pilotaży w Grecji, Wielkiej Brytanii i Polsce: W jaki sposób wykorzystano proces

projektowy, aby zmierzyć i poprawić poziom satysfakcji interesariuszy, którzy

uczestniczyli w lokalnych programach wsparcia innowacji  61

Grecja:   61

Wielka Brytania   72

Polska 85

Źródła 95

Przydatne linki 96

Zestaw narzędzi do projektowania programów wsparcia innowacji zorientowanych na użytkownika  97

Faza I  98

Persona   98

Mapowanie podróży użytkownika [User Journey Mapping]   101

Podział ról w zespole [Team allocation and management]   104

Nadzieje i obawy [Hopes and fears]   106

Kanwa wsparcia dla biznesu [Business Support Canvas]  109

Mapowanie interesariuszy [Stakeholder Mapping]  111

Badanie użytkowników [User research]   114

Faza II   118

Definicja problemu [Problem definition]   118

Teoria zmiany [Theory of change]   121

Mapa ograniczeń projektowych [Constraints framework]  125

Analiza SWOT [SWOT Analysis]   128

Faza III  133

Mapowanie podróży użytkownika [User Journey Mapping]   133

Symulacja [Table-Top-Walk] 136

Kanwa wsparcia dla biznesu BSC [Business Support Canvas]   138

Odgrywanie ról/scenki [Acting /Role play]  140

Panel wyzwania [Challenge Panel]   141

Generowanie pomysłów – ideacja [Ideation]    143

Scenariusze użytkownika (analiza rozwiązań cyfrowych) [Scenarios]  146

Storyboardy (na potrzeby rozwiązań cyfrowych)  150

Portfolio pomysłów [Idea portfolio]  153

Faza IV   155

Gromadzenie danych z przeprowadzonych testów [Collecting data from testing] 155

Plan wdrożenia usługi [Service Blueprint] 156

Pomoc