Istotą usługi rozwojowej realizowanej na odległość za pomocą połączenia internetowego jest działanie, dzięki któremu odbiorcy wsparcia osiągają efekty uczenia się prowadzące do zmian, zgodnych z przyjętymi celami. Proces dostarczenia usługi zdalnego uczenia się to działania realizowane od etapu kontaktu z klientem, diagnozy potrzeb, określania celów, projektowania i realizacji działań rozwojowych i wdrożeniowych po ewaluację efektów. Mnogość metod i form wsparcia rozwoju, dynamiczny rozwój sektora oraz zmieniające się wymagania i oczekiwania odbiorców powinny spotkać się z profesjonalną ofertą wsparcia usług rozwojowych, dostarczaną przez rzetelne i uczciwe podmioty. Częścią wspólną usług rozwojowych realizowanych w formie zdalnej powinny być profesjonalne praktyki oparte na kilku głównych założeniach:
- dobór sposobów realizacji i metod jest oparty na rzetelnej analizie potrzeb odbiorców wsparcia, uwzględniającej dostępność i możliwości technologii,
- stosowane formy, metody i narzędzia są skuteczne, co gwarantuje dostarczenie adekwatnej do potrzeb i profesjonalnej usługi zgodnej z przyjętymi celami,
- każda usługa rozwojowa w formie zdalnej jest wykonana z należytą starannością.
Celem prezentowanej publikacji jest propagowanie najlepszych praktyk dotyczących zdalnych usług rozwojowych, a efektem dostarczenie profesjonalnej, spełniającej założone cele usługi szkoleniowej i doradczej, odpowiadające na konkretne potrzeby i oczekiwania osób uczących się.
Co zawiera publikacja
Spis treści
Preambuła
Cele Zbioru Dobrych Praktyk
Podstawowe definicje
Modele dostarczania usług zdalnego uczenia się
Proces realizacji usługi i jego główne elementy
Etap analizy - dobre praktyki
Etap projektowania – dobre praktyki
Etap realizacji (tworzenia) – dobre praktyki
Etap implementacji – dobre praktyki
Ewaluacja usługi
Popularne metody, formy i narzędzia stosowane w usługach zdalnego uczenia się
Kursy / szkolenia e-learningowe
Szkolenie wideo
Podcasting i szkolenia audio
Webinar
Warsztat on-line
Sesja 1:1
Role w procesie usługi zdalnego uczenia się
Wymagania techniczne w zakresie dostarczania usług zdalnego uczenia się
Aspekty prawne usług zdalnego uczenia się
Regulacje dotyczące dostarczania platform e-learningowych
RODO - ochrona danych osobowych w usługach zdalnego uczenia się
Prawo autorskie, zapobieganie nieuczciwej konkurencji, odniesienie do innych regulacji w zakresie praktyk postępowania
Słownik wybranych pojęć