Opis>
Nagranie seminarium pt.: "Jak budować wiarygodność swojego e sklepu", które odbyło się 28 listopada 2018 r.
Prelegenci: Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących wszechstronną pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie Centra Konsumenckie bezpłatnie informują i edukują konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Centra ECC-Net są także oddelegowane do współpracy z organami administracji i organizacjami konsumentów. Do zadań ECK należy ponadto współpraca z przedsiębiorcami w celu podniesienia poziomu przestrzegania przez nich przepisów dotyczących ochrony konsumentów.
NASK jest państwowym instytutem badawczym nadzorowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji. Kluczowym polem aktywności NASK są działania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa internetu. Reagowaniem na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo sieci w Polsce i koordynacją działań w tym obszarze zajmuje się Centrum Cyberbezpieczeństwa, w którego skład wchodzi zespół CERT Polska (www.cert.pl).
Rozpoczęcie i powitanie gości – Enterprise Europe Network
Część I - Magda Witan, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce • Jak rozpoznać sklep internetowy godny zaufania? – obowiązki informacyjne przedsiębiorcy i nie tylko • Przykłady dobrych i budzących wątpliwości praktyk e-sklepów • Pozasądowe rozwiązywanie sporów w branży e-commerce
Część II – Sebastian Kondraszuk, CERT Polska • Współczesne oszustwa internetowe związane z fałszywymi ofertami sprzedaży w sieci • Atrakcyjna prezentacja oferty – kiedy przestaje być uczciwa? • Na co zwracać uwagę prowadząc sklep internetowy – standardy bezpieczeństwa przedsiębiorców i ich klientów, gdzie i w jaki sposób można szukać pomocy