Konkurs na powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowych rad ds. kompetencji

COM_QUESTIONS_ITEMS_GRANT_QUESTIONS_INTROTEXT

COM_QUESTIONS_ITEMS_GRANT_READMORE

Filtry
You are viewing 67 items out of 67
Answer
Pytanie #11929 Kopiuj link

Przed złożeniem wniosku Informacja o zamiarze ubiegania się o powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowej rady ds. kompetencji powinna zostać skierowana do organizacji, które – w opinii Wnioskodawcy - mogłyby być potencjalnie zainteresowane złożeniem ww. wniosku w danym sektorze lub uczestnictwem w pracach rady sektorowej.

Warto podkreślić, iż podmiot, który ubiega się o zawarcie umowy o współpracę powinien mieć najlepszą wiedzę jakie organizacje branżowe działają w sektorze. Trudno oczywiście wymagać, żeby znać wszystkie organizacje, dlatego dla pozostałych wystarczająca będzie publikacja informacji minimum na głównej stronie internetowej Wnioskodawcy przez minimum 5 dni roboczych. Proszę pamiętać, iż należy zachować potwierdzenia nadana (wysłana w formie elektronicznej lub papierowej) ww. informacji do organizacji branżowych. Załącznikami do wniosku będą dokumenty potwierdzające opublikowanie informacji na stronie internetowej przez minimum 5 dni roboczych oraz potwierdzenia nadania do ww. podmiotów informacji o zamiarze ubiegania się o powierzenie organizacji i prowadzenia rady. Szczegółowy zakres ww. informacji został określony w REGULAMINIE KONKURSU.

Uwaga! Wnioskodawca wraz z wnioskiem przekazuje do PARP oświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi wywiązanie się z niniejszego zobowiązania. Z treści oświadczenia przygotowanego przez Wnioskodawcę (PARP nie udostępnia wzoru oświadczenia) powinno wynikać, w jaki sposób ww. wymóg został spełniony i jakie dokumenty to potwierdzają.

Answer
Pytanie #11928 Kopiuj link

Tak, przedstawiciel sektora może być jednocześnie instytucją współpracującą.

Answer
Pytanie #11927 Kopiuj link

Tak, nie ma w tym zakresie ograniczeń.

Answer
Pytanie #11917 Kopiuj link

Dopuszczamy przedstawienie harmonogramu na wykresie Gantt’a. W pozostałych przypadkach należy zamieścić konkretne opisy, odnoszące się bezpośrednio do danej części wniosku.

Answer
Pytanie #11916 Kopiuj link

Wnioskodawca w formularzu wniosku powinien zamieścić wszystkie istotne informacje, które są niezbędne do oceny. W wypełnieni wniosku powinna być pomocna pomoc kontekstowa zawarta w formularzu. Również w formularzu zawarte zostały wymagane załączniki, które należy do wniosku dołączyć. Na tej podstawie będzie dokonywana ocena.

Answer
Pytanie #11915 Kopiuj link

Wymogiem minimalnym w zakresie skorzystania przez Polskę z funduszy Unii Europejskiej w nowej perspektywie (2021 – 2027) jest: wdrożenie tzw. strategii deinstytucjonalizacji usług społecznych i zdrowotnych. Dlatego też nie przewidujemy możliwości zmiany kodów PKD w sektorze Opieka nad Osobami Zależnymi i Seniorami w zakresie kodu kod PKD 87.30.Z - Pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych.

Answer
Pytanie #11914 Kopiuj link

Nie wskazano w tym zakresie ograniczeń w dokumentacji konkursowej.

Answer
Pytanie #11913 Kopiuj link

Rekomendacje rad ds. kompetencji to zalecenia opracowane przez Radę Programową ds. kompetencji lub sektorowe rady ds. kompetencji, które identyfikują potrzeby kwalifikacyjno-zawodowe w danym sektorze gospodarki. Rekomendacje są efektem badań i analiz realizowanych przez rady ds. kompetencji. Każda rekomendacja zawiera opis umiejętności poszukiwanych w sektorze / sektorach. Opisane w rekomendacjach efekty uczenia się odpowiadają na zapotrzebowanie zgłaszane przez przedsiębiorców i pracowników sektora. Jeśli przedsiębiorcami w danym sektorze są podmioty publiczne – wydaje się, iż również do nich mogą być kierowane rekomendacje.

Uwaga! W sektorze Opieka nad Osobami Zależnymi i Seniorami nie ujęto działalności (kodów PKD) związanych z opieką całodobową, co jest zgodne z kierunkami rozwoju polityki społecznej kraju, wskazującej na potrzebę deinstytucjonalizacji usług społecznych.

Answer
Pytanie #11912 Kopiuj link

Grupa przedstawicieli sektora (osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub osób prawnych), na rzecz których będzie działać rada sektorowa, może obejmować również organizacje pozarządowe czy podmioty publiczne. Kluczowe jest działanie przez te podmioty na rzecz danego sektora.

Answer
Pytanie #11911 Kopiuj link

Tak, w tej części wniosku należy wykazać merytoryczne powiązania przedmiotowego projektu z innymi programami.

Answer
Pytanie #11910 Kopiuj link

Na etapie składania wniosku o powierzenie organizacji i prowadzenia rady sektorowej prosimy wpisać datę co najmniej o 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Wpisana we wzór wniosku data zakończenia – 31.12.2029 r. wynika z kryterium dostępu nr 3, które brzmi „Okres realizacji działań rady został przewidziany do końca grudnia 2029 r.”.

Answer
Pytanie #11909 Kopiuj link

Przed złożeniem wniosku Informacja o zamiarze ubiegania się o powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowej rady ds. kompetencji powinna zostać skierowana do organizacji, które – w opinii Wnioskodawcy - mogłyby być potencjalnie zainteresowane złożeniem ww. wniosku w danym sektorze lub uczestnictwem w pracach rady sektorowej. Warto podkreślić, iż podmiot, który ubiega się o zawarcie umowy o współpracę powinien mieć najlepszą wiedzę jakie organizacje branżowe działają w sektorze. Trudno oczywiście wymagać, żeby znać wszystkie organizacje, dlatego dla pozostałych wystarczająca będzie publikacja informacji minimum na głównej stronie internetowej Wnioskodawcy przez minimum 5 dni roboczych. Proszę pamiętać, iż należy zachować potwierdzenia nadana (wysłana w formie elektronicznej lub papierowej) ww. informacji do organizacji branżowych. Załącznikami do wniosku będą dokumenty potwierdzające opublikowanie informacji na stronie internetowej przez minimum 5 dni roboczych oraz potwierdzenia nadania do ww. podmiotów informacji o zamiarze ubiegania się o powierzenie organizacji i prowadzenia rady. Szczegółowy zakres ww. informacji został określony w REGULAMINIE KONKURSU. Uwaga! Wnioskodawca wraz z wnioskiem przekazuje do PARP oświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi wywiązanie się z niniejszego zobowiązania.

Answer
Pytanie #11908 Kopiuj link

Kryterium dostępu, którego dotyczy pytanie, brzmi: „Wnioskodawca lub instytucje, z którymi wnioskodawca nawiązał współpracę w zakresie rady sektorowej, zrzesza co najmniej 30 przedstawicieli sektora (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne), na rzecz których będzie działać rada sektorowa. Pod pojęciem „zrzeszania się” należy rozumieć przynależność osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub osób prawnych do danego podmiotu.” . W przypadku klastra występuje wiele definicji, które ze względu na różne interwencje skierowane do klastrów, różnią się. Cechą wspólną tych definicji jest „sektorowa lub przestrzenna koncentracja podmiotów”, „zorganizowane skupiska niezależnych podmiotów” oraz „koordynator klastra”, który dba o synergię i współpracę pomiędzy podmiotami klastra (patrz: Udzielanie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na promocję gospodarczą Polski Wschodniej, stworzenie sieci współpracy centrów obsługi inwestora, tworzenie i rozwój klastrów, tworzenie polityki rozwoju regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Dz.U.2015.786 t.j.; ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 651/2014 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu, Dz.U.UE.L.2014.187.1). „Organizacja klastrowa jest sformalizowana, ma określone cele, a jej działania są prowadzone przez koordynatora, który zwykle ma osobowość prawną. (…)Koordynator (klastra) – osoba prawna, która organizuje i animuje rozwój interakcji, powiązań, przepływów wiedzy i współpracy w klastrze, a także świadczy wyspecjalizowane usługi na rzecz firm i innych podmiotów działających w danym skupisku. Koordynator reprezentuje klaster w relacjach zewnętrznych, zajmuje się bieżącą administracją klastra i realizuje inne funkcje niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.” („Kierunki rozwoju polityki klastrowej po 2020 r.”, Ministerstwo Rozwoju, Departament Innowacji, dostęp: 29.08.2024). Inicjatywa klastrowa jest świadomym przedsięwzięciem o formalnym lub nieformalnym charakterze (najczęściej formalnym) służącym rozwojowi współpracy pomiędzy poszczególnymi podmiotami życia gospodarczego, które już współtworzą lub mogą w przyszłości być uczestnikami struktury rynkowej o charakterze klastrowym.

Polityka klastrowa w Polsce jest stosunkowo nową. W konsekwencji w przepisach nie funkcjonuje jedna definicja klastra. W związku z tym interpretując zapisy kryterium należy oprzeć się na dostępnych źródłach w postaci raportów i założeń dotyczących rozwoju klastrów oraz założeń samego konkursu na organizację i prowadzenie rad sektorowych.

Biorąc pod uwagę wyżej przytoczone przepisy oraz publikację należy uznać, że koordynator klastra może spełnić warunek dostępu polegający na zrzeszaniu min. 30 przedstawicieli sektora. Na potrzeby konkursu, zrzeszenie to powinno być potwierdzone zawartymi umowami/porozumieniami pomiędzy Koordynatorem klastra a jego członkami, które regulują jego rolę i dają prawo do reprezentowania klastra, szczególnie w zakresie działań spójnych z zadaniami sektorowej rady ds. kompetencji zawartych w ustawie o PARP. Jeśli koordynator klastra posiada minimum 30 umów/porozumień z członkami zapewniających koncentrację sektorową, należy uznać, że kryterium dostępu jest spełnione. Jednocześnie, celem konkursu Prezesa PARP na powierzenie organizacji i prowadzenia rady sektorowej jest wybór takich podmiotów, które będą reprezentatywne dla sektora i będą realizować zadania przewidziane dla rad sektorowych zapisane w ustawie o utworzeniu PARP (Dz.U.2024.419 t.j.). Zatem powierzenie organizacji i prowadzenia rady sektorowej koordynatorowi klastra działającego w sektorze jest celowe i będzie możliwe, o ile podmiot spełni kryteria.

Answer
Pytanie #11906 Kopiuj link

Na obecnym etapie budowy systemu sektorowych rad ds. kompetencji nie ma jeszcze szczegółowych zasad wdrażania rekomendacji przez operatorów. Po dokonaniu wyboru pomiotów, którym zostanie powierzona organizacja i prowadzenie sektorowych rad ds. kompetencji, a następnie uzyskaniu przez te pomioty dofinansowania na zadania sektorowych rad ds. kompetencji będą wydawane i wdrażane rekomendacje. Będą one następstwem zidentyfikowanych potrzeb w sektorze, a wybór wykonawców szkoleń będzie uzależniony od wielu czynników. Wydaje się jednak, iż podmiot prowadzący daną Radę nie powinien być wykonawcą szkoleń wynikających z wydanej przez tę Radę rekomendacji. Słusznie zauważacie Państwo potrzebę zachowania transparentności w tym obszarze i z tego powodu podmiot prowadzący radę dbając o najwyższe standardy realizacji powierzonych na podstawie umowy o współpracę zadań, powinien zapewnić pełną przejrzystość. Zaznaczamy jednak, iż szczegółowe rozwiązania w tym zakresie są jeszcze na etapie przygotowań.

Answer
Pytanie #11836 Kopiuj link

Kryterium dostępu, którego dotyczy pytanie, brzmi: „Wnioskodawca lub instytucje, z którymi wnioskodawca nawiązał współpracę w zakresie rady sektorowej, zrzesza co najmniej 30 przedstawicieli sektora (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne), na rzecz których będzie działać rada sektorowa. Pod pojęciem „zrzeszania się” należy rozumieć przynależność osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub osób prawnych do danego podmiotu.” . W przypadku klastra występuje wiele definicji, które ze względu na różne interwencje skierowane do klastrów, różnią się. Cechą wspólną tych definicji jest „sektorowa lub przestrzenna koncentracja podmiotów”, „zorganizowane skupiska niezależnych podmiotów” oraz „koordynator klastra”, który dba o synergię i współpracę pomiędzy podmiotami klastra (patrz: Udzielanie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na promocję gospodarczą Polski Wschodniej, stworzenie sieci współpracy centrów obsługi inwestora, tworzenie i rozwój klastrów, tworzenie polityki rozwoju regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Dz.U.2015.786 t.j.; ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 651/2014 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu, Dz.U.UE.L.2014.187.1). „Organizacja klastrowa jest sformalizowana, ma określone cele, a jej działania są prowadzone przez koordynatora, który zwykle ma osobowość prawną. (…)Koordynator (klastra) – osoba prawna, która organizuje i animuje rozwój interakcji, powiązań, przepływów wiedzy i współpracy w klastrze, a także świadczy wyspecjalizowane usługi na rzecz firm i innych podmiotów działających w danym skupisku. Koordynator reprezentuje klaster w relacjach zewnętrznych, zajmuje się bieżącą administracją klastra i realizuje inne funkcje niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.” („Kierunki rozwoju polityki klastrowej po 2020 r.”, Ministerstwo Rozwoju, Departament Innowacji, dostęp: 29.08.2024). Inicjatywa klastrowa jest świadomym przedsięwzięciem o formalnym lub nieformalnym charakterze (najczęściej formalnym) służącym rozwojowi współpracy pomiędzy poszczególnymi podmiotami życia gospodarczego, które już współtworzą lub mogą w przyszłości być uczestnikami struktury rynkowej o charakterze klastrowym.

Polityka klastrowa w Polsce jest stosunkowo nową. W konsekwencji w przepisach nie funkcjonuje jedna definicja klastra. W związku z tym interpretując zapisy kryterium należy oprzeć się na dostępnych źródłach w postaci raportów i założeń dotyczących rozwoju klastrów oraz założeń samego konkursu na organizację i prowadzenie rad sektorowych.

Biorąc pod uwagę wyżej przytoczone przepisy oraz publikację należy uznać, że koordynator klastra może spełnić warunek dostępu polegający na zrzeszaniu min. 30 przedstawicieli sektora. Na potrzeby konkursu, zrzeszenie to powinno być potwierdzone zawartymi umowami/porozumieniami pomiędzy Koordynatorem klastra a jego członkami, które regulują jego rolę i dają prawo do reprezentowania klastra, szczególnie w zakresie działań spójnych z zadaniami sektorowej rady ds. kompetencji zawartych w ustawie o PARP. Jeśli koordynator klastra posiada minimum 30 umów/porozumień z członkami zapewniających koncentrację sektorową, należy uznać, że kryterium dostępu jest spełnione. Jednocześnie, celem konkursu Prezesa PARP na powierzenie organizacji i prowadzenia rady sektorowej jest wybór takich podmiotów, które będą reprezentatywne dla sektora i będą realizować zadania przewidziane dla rad sektorowych zapisane w ustawie o utworzeniu PARP (Dz.U.2024.419 t.j.). Zatem powierzenie organizacji i prowadzenia rady sektorowej koordynatorowi klastra działającego w sektorze jest celowe i będzie możliwe, o ile podmiot spełni kryteria.

Answer
Pytanie #11835 Kopiuj link

Sektory, w których mają zostać powołane rady sektorowe, zostały zdefiniowane z wykorzystaniem trzech różnych właściwości/cech: kodów PKD, obszaru działalności oraz kluczowych stanowisk/zawodów/kompetencji w sektorze, które zapewniają realizację procesów biznesowych. Doświadczenie związane z działaniami rad sektorowych w latach 2017 – 2024 wskazuje, że sam kod PKD nie jest wystarczający do tego, żeby opisać sektor i zaprezentować jego specyfikę. Stąd, obecnie sektory definiowane są z wykorzystaniem dwóch dodatkowych cech. Oznacza to, że zrzeszone przedsiębiorstwa nie muszą posiadać PKD typowego dla sektora, o ile mieszczą się w zakresie obszaru działalności sektora i korzystają z kluczowych stanowisk/zawodów/kompetencji w sektorze. Zwracamy jednak uwagę na pewną wątpliwość związaną z opisaną w pytaniu sytuacją. Pytanie sugeruje, że firmy prowadzące działalność wydawniczą w zakresie gier komputerowych, nie prowadzą jej w kodzie PKD, który jest do tego dedykowany. Taka sytuacja jest wątpliwa w zakresie prawidłowości wpisu w dokumentach rejestrowych lub rodzi wątpliwości w zakresie faktycznego biznesu, który prowadzi firma, a tym samym, czy działa w sektorze. W związku z tym, wnioskodawca powinien rozważnie stosować definicję sektora w kontekście firm, które ma reprezentować. Przypominamy jednocześnie, że we wniosku na powierzenie organizacji i prowadzenia rady sektorowej jest możliwość opisania własnego rozumienia sektora. Nie powinien być on rozbieżny z cechami sektora przedstawionymi w liście sektorów załączonej do ogłoszenia o konkursie, jednak jest możliwe jego uzupełnienie albo doprecyzowanie.

Answer
Pytanie #11834 Kopiuj link

W sprawach nieuregulowanych umową zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

Wzór umowy o współpracę został przygotowany w oparciu o zakończone umowy zawarte z podmiotami prowadzącymi sektorowe rady ds. kompetencji w ramach PO WER.

W projektowanej dokumentacji konkursowej w ramach FERS na działanie Zadania rad sektorowych ds. kompetencji, wprowadzono postanowienia, iż w sytuacji rozwiązania umowy o współpracę w zakresie organizacji i prowadzenia sektorowej rady do spraw kompetencji zostanie rozwiązania umowa o dofinansowanie zadań rady, zawarta w ramach programu FERS. Obecnie nie przewiduje się innych sankcji wynikających z ewentualnego rozwiązania umowy o współpracę. 

Answer
Pytanie #11833 Kopiuj link

Katalog podmiotów, które mogą prowadzić kontrole jest szeroki. Mogą być przeprowadzane zarówno przez PARP, jednostki nadzorujące PARP, jak i organy kontroli Rzeczypospolitej Polskiej. W ramach przedmiotowej umowy zakres kontroli może się jednak wiązać jedynie z zakresem zadań związanych z organizacją prowadzeniem sektorowej rad ds. kompetencji. 

Answer
Pytanie #11832 Kopiuj link

PARP należy poinformować o trudnościach uniemożliwiających prowadzenie powierzonej sektorowej rady ds. kompetencji, w szczególności tych prowadzących do powzięcia zamiaru zaprzestania prowadzenie rady, przykładowo: utrata reprezentacji sektora – niespełnianie warunku: „Wnioskodawca lub instytucje, z którymi wnioskodawca nawiązał współpracę w zakresie rady sektorowej, zrzesza co najmniej 30 przedstawicieli sektora (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne), na rzecz których będzie działać rada sektorowa. Pod pojęciem „zrzeszania się” należy rozumieć przynależność osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub osób prawnych do danego podmiotu”. 

Answer
Pytanie #11831 Kopiuj link

Instytucja współpracująca może, ale nie musi być parterem wskazanym we wniosku o dofinansowanie w ramach programu FERS. Jeśli instytucja współpracującą będzie partnerem w projekcie dofinansowanym w ramach konkursu na identyfikację i monitorowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych, musi zostać wybrana zgodnie z Ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027. Zgodnie z zaakceptowaną przez KM FERS fiszką konkursu na zadania sektorowych rad, w przypadku realizacji projektu w partnerstwie liczba podmiotów wchodzących w jego skład nie przekracza 6 podmiotów (wnioskodawca i maksymalnie 5 partnerów).

Zgodnie z zaakceptowaną przez KM FERS fiszką konkursu na zadania sektorowych rad, w przypadku realizacji projektu w partnerstwie liczba podmiotów wchodzących w jego skład nie przekracza 6 podmiotów (wnioskodawca i maksymalnie 5 partnerów). 

Answer
Pytanie #11830 Kopiuj link

Na etapie składania wniosku o powierzenie organizacji i prowadzenia rady sektorowej prosimy wpisać datę co najmniej o 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Wpisana we wzór wniosku data zakończenia – 31.12.2029 r. wynika z kryterium dostępu nr 3, które brzmi „Okres realizacji działań rady został przewidziany do końca grudnia 2029 r.”.

Answer
Pytanie #11829 Kopiuj link

W Konkursie na powierzenie organizacji i prowadzenie sektorowych rad ds. kompetencji nie udziela się dofinansowania. Zgodnie z Regulaminem konkursu (Podrozdział 3.2 Finansowanie Rady) Podmiot prowadzący radę we własnym zakresie zapewnia prawidłową organizację i prowadzenie Sektorowej rady ds. kompetencji, w tym jej finansowanie. 
Podmioty, którym PARP powierzy prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji na postawie zawartej umowy o współpracę, będą mogły ubiegać się o wsparcie w konkursie FERS na Zadania Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Wszelkie wydatki kwalifikowane w projekcie będą musiały mieć związek z identyfikacją i monitorowaniem potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych występujących na rynku pracy w sektorze.  Dokumentacja w konkursie FERS jest na końcowym etapie zatwierdzania.

Answer
Pytanie #11828 Kopiuj link

Instytucja współpracująca i podmioty, z którymi współpracuje Wnioskodawca należy rozumieć tożsamo. Wymóg 3-letniej aktywności, o której mowa w kryterium nr 7 powinien zostać spełniony przynajmniej przez jedną z instytucji zaangażowanych w projekt: wnioskodawcę lub instytucję współpracującą. 

Answer
Pytanie #11827 Kopiuj link

„Podmioty, z którymi współpracuje z Wnioskodawca” oraz „instytucje współpracujące” należy rozumieć tak samo.

W Regulaminie konkursu, w Podrozdziale 4.6 pt. „Instytucje współpracujące”, wyraźnie jest mowa o współpracy z innymi instytucjami w zakresie realizacji wniosku. 

Answer
Pytanie #11826 Kopiuj link

Sformułowanie „współpracuje z innymi podmiotami” należy rozumieć jako podmioty, które w ramach wniosku są wykazane jako instytucje współpracujące i spełnią warunki m. in. podrozdziału 4.6 Regulaminu. Zapisy kryteriów 5, 6 i 7 oznaczają, że wymóg każdego z tych kryteriów może być spełniony przez Wnioskodawcę lub podmioty z nim współpracujące (instytucje współpracujące) albo w części przez Wnioskodawcę a w części przez podmioty współpracujące. 

Answer
Pytanie #11823 Kopiuj link

Dokumentacja konkursowa nie wyróżnia „podsektorów”. Jeśli Wnioskodawca lub instytucja współpracująca jest organizacją, która zrzesza 30 przedstawicieli sektora, spełnia wymóg określony w kryterium dostępu nr 4 wskazane w załączniku nr 1 Kryteria wyboru rad sektorowych na podstawie art. 4e ust. 6 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Answer
Pytanie #11822 Kopiuj link

Poszczególne pola we wzorze wniosku nie zawierają ograniczenia liczby znaków możliwych do wprowadzenia.

Answer
Pytanie #11821 Kopiuj link

Instytucja współpracująca może, ale nie musi być parterem wskazanym we wniosku o dofinansowanie w ramach programu FERS. Jeśli instytucja współpracującą będzie partnerem w projekcie dofinansowanym w ramach konkursu na identyfikację i monitorowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych, musi zostać wybrana zgodnie z Ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027.

Zgodnie z zaakceptowaną przez KM FERS fiszką konkursu na zadania sektorowych rad, w przypadku realizacji projektu w partnerstwie liczba podmiotów wchodzących w jego skład nie przekracza 6 podmiotów (wnioskodawca i maksymalnie 5 partnerów). 

Answer
Pytanie #11820 Kopiuj link

Złożenie wniosku w danej rundzie zapewnia pierwszeństwo na liście rankingowej danego sektora, o ile wniosek uzyska pozytywną opinię w ramach oceny I i II etapu. 

Answer
Pytanie #11819 Kopiuj link

Rada może rozpocząć działalność Rady od momentu jej powołania przez właściwego ministra ds. rozwoju regionalnego. Szacujemy, że wybór podmiotu prowadzącego radę następować będzie średnio będzie to po ok. 2 miesiącach od złożenia wniosku zakończenia rundy, z zastrzeżeniem, że ten czasu może się wydłużyć w zależności od np. konieczności przekazania uzupełnień formalnych, bądź dokonania modyfikacji dokumentacji aplikacyjnej po ocenie panelu ekspertów. Powołanie członków rady będzie mogło nastąpić po podpisaniu umowy o współpracę.

Answer
Pytanie #11818 Kopiuj link

PARP będzie powierzał organizację i prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji po zakończeniu rundy naboru.

Answer
Pytanie #11817 Kopiuj link

Co do zasady nie ma ograniczeń w tym względzie w dokumentacji konkursowej, ale należy uwzględnić stopień zaangażowania w prace danej rady, dyspozycyjność przewodniczącego, zakres zadań do realizacji przez radę. Ocena będzie dokonywana indywidualnie na podstawie zapisów we wniosku.

Answer
Pytanie #11816 Kopiuj link

Zgodnie z dokumentacją konkursową PARP dopuszcza możliwość nawiązania współpracy Wnioskodawcy z Instytucjami współpracującymi. Instytucja współpracująca może wystąpić więcej niż 1 raz w konkursie, natomiast Wnioskodawca może złożyć tylko 1 wniosek w konkursie. Instytucja współpracująca musi jednak spełniać wymogi w każdym z sektorów, w którym bierze udział. PARP będzie weryfikować także celowość i możliwości udziału instytucji współpracującej w kilku radach sektorowych.

W ramach konkursu na powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowych rad ds. kompetencji nie przewiduje się możliwości złożenia wniosku w ramach partnerstwa. Złożenie wspólnego wniosku z partnerami będzie możliwe na etapie konkursu na Zadania rad w ramach programu FERS. 

Answer
Pytanie #11815 Kopiuj link

Zgodnie z dokumentacją konkursową PARP dopuszcza możliwość nawiązania współpracy Wnioskodawcy z Instytucjami współpracującymi. Instytucja współpracująca może wystąpić więcej niż 1 raz w konkursie, natomiast Wnioskodawca może złożyć tylko 1 wniosek w konkursie.  Instytucja współpracująca musi jednak spełniać wymogi w każdym z sektorów, w którym bierze udział. PARP będzie weryfikować także celowość i możliwości udziału instytucji współpracującej w kilku radach sektorowych.

W ramach konkursu na powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowych rad ds. kompetencji nie przewiduje się możliwości złożenia wniosku w ramach partnerstwa. Złożenie wspólnego wniosku z partnerami będzie możliwe na etapie konkursu na Zadania rad w ramach programu FERS. 

Answer
Pytanie #11814 Kopiuj link

Jest możliwość zadawania pytań na stronie konkursu oraz został uruchomiony telefoniczny dyżur eksperta.

Dyżury eksperckie odbywają się pod numerem infolinii: 22 574 07 07 lub 801 332 202 w komunikatach IVR prosimy wybrać 5 a następnie 1.

Terminy dyżurów eksperta:
W środy w godzinach 10:00 – 12:00. 

Answer
Pytanie #11813 Kopiuj link

Podstawowymi zadaniami rad sektorowych są te wskazane w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2024.419 t.j.). Jednym z zadań jest formułowanie rekomendacji w zakresie dostosowania kadr gospodarki do aktualnych potrzeb przedsiębiorców w danym sektorze gospodarki. Wytyczne w zakresie organizacji i prowadzenia rad sektorowych wskazują na sposób przygotowywania rekomendacji, który w dużym stopniu jest zbieżny z tym, w jaki sposób opisuje się kwalifikacje. W związku z tym, w opinii PARP prawidłowo przygotowana rekomendacja może być podstawą do tego, aby przygotować opis kwalifikacji, który jest wymagany ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz.U.2020.226 t.j.). Nie jest jednak możliwe finansowanie w ramach projektu z programu FERS opisu kwalifikacji w dosłownym tego znaczeniu. Podmiot prowadzący radę będzie musiał zadbać o rozłączność procesów związanych z przygotowaniem rekomendacji i przygotowaniem opisu kwalifikacji w taki sposób, który pozwoli bezspornie stwierdzić, że w ramach dofinansowanego przez PARP projektu poniesiono tylko takie koszty, które były związane z przygotowaniem rekomendacji. W ramach dofinansowanego projektu nie jest również możliwe sfinansowanie opłat, o których mowa w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Należy również pamiętać, że każdy wydatek poniesiony w ramach programu FERS musi być ponoszony zgodnie z wytycznymi w zakresie kwalifikowalności (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/112343/Wytyczne_dotyczace_kwalifikowalnosci_2021_2027.pdf). Oznacza to m. in. zakaz podwójnego finansowania tego samego wydatku. Wniosek o dofinansowanie na zadania ZSK oraz koszty w nim zawarte będą podlegały weryfikacji na etapie konkursu na Zadania SRK.  

Answer
Pytanie #11812 Kopiuj link

Celem konkursu jest powołanie SRK, która najpełniej będzie reprezentowała dany sektor. Dlatego też Wnioskodawca musi wykazać, iż reprezentuje środowisko przedsiębiorców sektora. Sformułowanie „Stowarzyszanie profesjonalistów” jest zbyt ogólnym sformułowaniem, żeby jednoznacznie potwierdzić, iż pozwoli to na spełnienie warunku określonego w konkursie. Opisany przykład nie jest precyzyjny. Nie mamy wiedzy, czy jest to stowarzyszenie rejestrowe czy zwykłe.

Ogólnokrajowe stowarzyszenia rejestrowe zrzeszające osoby wykonujące określony zawód lub zawody pokrewne, podejmują zadania w zakresie rozpowszechniania wiedzy specjalistycznej i podnoszenia poziomu zawodowego w ramach wewnętrznego systemu potwierdzania kwalifikacji i umiejętności – określają w statucie te zadania oraz zakres i sposób ich realizacji. Kluczowa będzie zatem analiza celów stowarzyszenia, sposobu nabywania i utraty członkostwa oraz praw i obowiązków członków, a także zakresu zadań oraz sposobu ich realizacji. W każdym przypadku będzie to podlegać indywidualnej ocenie, na podstawie przedłożonych przez Wnioskodawcę dokumentów, które powinny uprawdopodobnić, iż warunek konkursowy jest spełniony

Answer
Pytanie #11811 Kopiuj link

Do potencjalnych źródeł finansowania działania rady można zaliczyć:

  • środki własne wnioskodawcy;
  • środki publiczne;
  • środki zapewniane przez interesariuszy rady;
  • inne źródła finansowania. 

„Kryteria wyboru rad sektorowych na podstawie art. 4e ust. 6 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości” (załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu), str. 11.

Answer
Pytanie #11810 Kopiuj link

Podmioty, z którymi Prezes PARP podpisze umowę o współpracę, tj. powierzy im organizację i prowadzenie rady sektorowej ds. kompetencji (Zadania SRK), będą mogły ubiegać się o dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, w zakresie działania 01.10 Monitorowanie i identyfikacja potrzeb kompetencyjnych na rynku pracy. Planujemy ogłoszenie konkursu na początku listopada br. 
Dokumentacja konkursowa, która jest nadal w procesie konsultacji, zakłada, iż nabór na Zadania SRK będzie naborem ciągłym, co oznacza, że wnioski będzie można składać najprawdopodobniej od 4 listopada 2024 r. do 31 października 2025 r. do godz. 10.00, w dowolnym momencie po jego rozpoczęciu.

Ocena będzie się odbywać w ramach organizowanych systematycznie posiedzeń Komisji Oceniającej. Wnioski będą oceniane w grupach wg harmonogramu (szczegóły zostaną podane po opublikowaniu dokumentacji konkursowej).

Złożenie poprawnego wniosku o dofinansowanie niezwłocznie po zawarciu umowy o współpracę zapewni możliwość szybszego uzyskania środków finansowych na zadania związane z monitorowaniem luk kompetencyjnych na rynku pracy. Należy również pamiętać, iż zadania związane z organizacją i prowadzeniem sektorowej rady ds. kompetencji nie mogą być finansowane ze środków programu FERS.

Answer
Pytanie #11809 Kopiuj link

W zależności od poprawności złożonych dokumentów oraz wyniku oceny panelu ekspertów szacujemy, że średni czas od zakończenia rundy naboru do podpisania umowy o współpracę będzie wynosił ok. 2 miesięcy. Termin ten może ulec wydłużeniu w sytuacji konieczności np. przesłania wyjaśnień czy uzupełnień niezbędnych do zakończenia oceny formalnej lub konieczności dokonania modyfikacji dokumentacji aplikacyjnej w oparciu o rekomendacje panelu ekspertów. 

Answer
Pytanie #11800 Kopiuj link

Zgodnie z przyjętymi zasadami odzwierciedlonymi Regulaminie - powierzenie organizacji i prowadzenia Rady nastąpi maksymalnie końca 31 grudnia 2029 roku, co oznacza, iż nie ma możliwości zaplanowania działań wykraczających poza ten termin. Jednocześnie we wniosku należy wykazać, iż podmiot ubiegający się o organizowanie i prowadzenie Rady posiada niezbędny potencjał kadrowy, ekonomiczny i techniczny oraz doświadczenie w zakresie realizacji zadań wymaganych w ramach danej sektorowej rady do spraw kompetencji i może ja prowadzić do tego czasu. Dlatego tez należy obligatoryjnie pokazać działania do końca 2029 roku, które potwierdzą iż do tego czasu będzie zapewniona prawidłowa organizacja i prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji, w tym jej finansowanie.

Answer
Pytanie #11780 Kopiuj link

Nie, w tym konkursie nie przewidziane jest wsparcie finansowe.

Dopiero w 2025 r. będzie konkurs na finansowanie badania luk kompetencyjnych.

Answer
Pytanie #11779 Kopiuj link

Rada, zgodnie z art. 4e ust. 3 ustawy o PARP, liczy nie mniej niż 5 członków, w tym co najmniej po 1 przedstawicielu partnerów społecznych i gospodarczych w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, uczelni lub podmiotów, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, przedsiębiorców oraz - jeżeli zostanie wskazany - co najmniej 1 przedstawiciel ministra właściwego dla danego sektora gospodarki, a także innych o ile wskazuje na to specyfika sektora.

W skład Rady powinien wejść co najmniej 1 przedstawiciel:

  1. partnerów społecznych i gospodarczych, tj.:
    • organizacji pracodawców i organizacji związkowych, reprezentatywnych w rozumieniu ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych
    • instytucjach dialogu społecznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2232, z 2020 r. poz. 568 i 2157, z 2021 r. poz. 2445 oraz z 2022 r. poz. 2666) lub
    • samorządów zawodowych, lub
    • izb gospodarczych, lub
    • organizacji pozarządowych, lub
    • podmiotów, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742), lub
    • Rady Działalności Pożytku Publicznego.
  2. uczelni,
  3. podmiotów, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
  4. przedsiębiorców,
  5. ministra właściwego dla danego sektora gospodarki – o ile zostanie wskazany przez tego ministra.

Answer
Pytanie #11778 Kopiuj link

Okres powierzenia organizacji i prowadzenia Rady sektorowej jest zgodny z okresem realizacji działań wskazanym we Wniosku, nie dłuższy jednak niż do 31 grudnia 2029 r.

Answer
Pytanie #11777 Kopiuj link

Opis powinien min. uwzględniać:

  1. charakterystykę dotychczasowej działalności wnioskodawcy (w tym edukacyjnej, promocyjnej, badawczej, w zakresie CSR, w zakresie prowadzenia dialogu społecznego) na rzecz pozyskiwania kompetencji potrzebnych pracodawcom w sektorze;
  2. inne działania na rzecz sektora wynikające z przepisów o radach sektorowych, w szczególności: ustawa Prawo oświatowe, ustawa o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji.

Przykładowe doświadczenie może dotyczyć:

  • uczestnictwa w pracach nad Polską Ramą Kwalifikacji bądź nad Sektorową Ramą Kwalifikacji w sektorze, na rzecz którego składany jest wniosek,
  • opiniowania bądź współtworzenia bądź tworzenia programów edukacyjnych dotyczących sektora, na rzecz którego składany jest wniosek,
  • współpracy z jednostkami edukacji formalnej bądź pozaformalnej w zakresie przygotowania uczniów bądź studentów bądź kursantów bądź uczestników szkoleń do zawodów związanych z sektorem, na rzecz którego składany jest wniosek, w szczególności w zakresie organizacji staży bądź praktyk,
  • organizacji wizyt studyjnych dla osób zainteresowanych pracą w sektorze w firmach działających w sektorze,
  • przygotowania podstawy programowej dla zawodu z sektora, na rzecz którego składany jest wniosek,
  • organizacji spotkań, warsztatów, seminariów i konferencji informacyjnych dot. potrzeb kompetencyjnych w danym zawodzie, perspektyw rozwoju sektora,
  • sektorowego monitoringu rynku pracy w celu pozyskiwania informacji o poszukiwanych / deficytowych kompetencjach w sektorze.

PARP dopuszcza, że wnioskujący wykaże, że współpracuje z innymi podmiotami, a przez to zapewni, że posiada niezbędne doświadczenie w zakresie realizacji zadań wymaganych w ramach funkcjonowania rady sektorowej.

Answer
Pytanie #11776 Kopiuj link

Prezes PARP lub upoważniona przez niego osoba podpisuje umowę o współpracę w zakresie organizacji i prowadzenia sektorowej rady ds. kompetencji z Wnioskodawcą, którego dotyczy pozytywna opinia, po uprzednim ponownym zweryfikowaniu, czy podmiot jest uprawniony do ubiegania się o organizowanie i prowadzenie rady.

Answer
Pytanie #11775 Kopiuj link

Ocenie będzie podlegać kompletność i poprawność przedłożonych dokumentów oraz spełnianie kryteriów dostępu, w zakresie:

  • terminowości złożenia wniosku,
  • czy podmiot wnioskujący jest uprawniony do ubiegania się o powierzenie organizacji i prowadzenia Rady zgodnie z Załącznikiem nr 1 pkt. „Kryteria dostępu”,
  • czy podmiot wnioskujący wystąpił tylko 1 raz jako Wnioskodawca zgodnie z Załącznikiem nr 1 pkt. „Kryteria dostępu”,
  • czy podmiot ubiegający się o powierzenie organizacji i prowadzenia Rady (Wnioskodawca i instytucje współpracujące, jeśli dotyczy) nie podlega wykluczeniu zgodnie z Podrozdziałem 4.1 Regulaminu konkursu,
  • złożenia wniosku na właściwym formularzu,
  • wypełnienia wszystkich wymaganych pól formularza,
  • wypełnienia wniosku w języku polskim,
  • podpisania wniosku przez osoby upoważnione do reprezentowania Wnioskodawcy,
  • okresu realizacji zadania nie dłużej niż do 31 grudnia 2029 roku zgodnie z Załącznikiem nr 1 pkt. „Kryteria dostępu”,
  • czy Wnioskodawca lub instytucje, z którymi Wnioskodawca nawiązał współpracę w zakresie rady sektorowej, zrzesza co najmniej 30 przedstawicieli (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne), na rzecz których będzie działać rada sektorowa zgodnie z Załącznikiem nr 1 pkt „Kryteria dostępu”.

Answer
Pytanie #11774 Kopiuj link

Wnioski o powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowej rady ds. kompetencji są oceniane w dwóch etapach. Ocena I etapu obejmuje ocenę po względem formalnym, natomiast Ocena II etapu – to ocena merytoryczna przeprowadzana przez panel ekspertów.

Wnioski dotyczące danego sektora są oceniane w ramach tego samego panelu ekspertów.

Answer
Pytanie #11773 Kopiuj link

Wnioskodawca może wycofać wniosek w każdym momencie. Oświadczenie o wycofaniu wniosku wymaga zachowania formy pisemnej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym – zgodnie z reprezentacją Wnioskodawcy, przesłanej na adres poczty e-mail: konkurs_rady_sektorowe@parp.gov.pl.

Answer
Pytanie #11772 Kopiuj link

Grupę docelową działań Rady powinny stanowić co najmniej poniższe podmioty:

  • instytucje kształcenia formalnego lub pozaformalnego;
  • podmioty świadczące usługi rozwojowe (w tym m.in. instytucje szkoleniowe i szkoleniowo-doradcze, podmioty prowadzące kształcenie w zawodach, kształcenie ustawiczne, szkoły wyższe);
  • organizacje pozarządowe, związki organizacji pozarządowych;
  • organizacje pracodawców;
  • organizacje przedsiębiorców;
  • przedsiębiorcy (z uwzględnieniem reprezentatywności ze względu na wielkość przedsiębiorstwa);
  • związki zawodowe;
  • partnerzy społeczni i gospodarczy;
  • instytucje pełniące funkcję regulacji i nadzoru;
  • jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne;
  • samorząd gospodarczy i zawodowy;
  • stowarzyszenia i związki jednostek samorządu terytorialnego;
  • administracja publiczna;
  • instytucje rynku pracy np. Rada Rynku Pracy, Wojewódzkie Rady Rynku Pracy, urzędy pracy;
  • jednostki naukowe, w tym instytucje badawcze;
  • jednostki badawczo-rozwojowe;
  • organizacje branżowe oraz reprezentantów poszczególnych branż w ramach danego sektora (zarówno organizacje branżowe jak i przedsiębiorcy);
  • samorząd gospodarczy.

Grupę docelową działań Rady mogą stanowić także inne podmioty, istotne z punktu widzenia jej działalności.

Answer
Pytanie #11771 Kopiuj link

Nie, PARP powoła jedną Sektorową radę ds. kompetencji w danym sektorze.

Answer
Pytanie #11770 Kopiuj link

Komitet branżowy to spotkanie, w którym uczestniczą przedstawiciele: PARP, podmiotu organizującego i prowadzącego Sektorową radę ds. kompetencji działającą w danym sektorze oraz operatora organizującego wsparcie dla przedsiębiorców na podstawie wydanej w danym sektorze rekomendacji. Spotkanie jest organizowane w zależności od potrzeb, w szczególności w zakresie bieżącego monitorowania luk kompetencyjnych występujących w sektorze. Inicjatorem spotkania może być każdy z przedstawicieli. Termin i miejsce spotkania są ustalane w ramach roboczych kontaktów z uczestnikami. Za techniczną organizację komitetów branżowych odpowiada PARP.

Answer
Pytanie #11769 Kopiuj link

SRK prowadzi stronę internetową, która obejmuje następujące zakładki:

  1. „O Radzie”: tj. członkowie SRK, sekretariat SRK, regulamin SRK, grupy robocze (o ile zostały powołane), instytucje współpracujące (o ile SRK nawiązała z taką współpracę);
  2. „Aktualności”: tj. wydarzenia, nowe publikacje, informacje o prowadzonych badaniach, pracach legislacyjnych, konsultacjach środowiskowych propozycji rekomendacji SRK, itp.;
  3. „Publikacje”: tj. raporty, rekomendacje SRK, badania i analizy, publikacje informacyjno-upowszechniające, filmy itp.;
  4. „Kontakt”.

Strona internetowa musi posiadać także odpowiednie oznakowanie graficzne, w tym logotypy zgodnie z Wytycznymi zawartymi w KIW oraz spełniać wymagania dostępności cyfrowej WCAG 2.1.

Strona internetowa powinna być w pełni uruchomiona maksymalnie do 3 miesięcy od podpisania umowy o współpracę.

Answer
Pytanie #11768 Kopiuj link

Kandydat na członka SRK musi posiadać doświadczenie w pracy na rzecz sektora w zakresie edukacji, współpracy ze szkołami lub uczelniami, rynku pracy, legislacji lub na rzecz podnoszenia lub identyfikacji kompetencji pracowników przedsiębiorstw sektora.

Kandydatów na członków SRK oraz członków Rady sektorowej powinna cechować nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista oraz wiedza o sektorze. Ponadto, powinni wykazać się działalnością na rzecz rozwoju sektora, przykładowo:

  • Dorobkiem naukowym w zakresie danego sektora, 
  • Doświadczeniem w zakresie identyfikacji lub rozwoju kompetencji w sektorze, 
  • Działalnością na rzecz budowania pozytywnego wizerunku sektora, 
  • Wiedzą z zakresu specyfiki sektora, kierunków jego rozwoju i potrzeb kompetencyjnych, które są do tego konieczne, itp.

Podmioty i organizacje wskazujące swoich przedstawicieli do prac w SRK muszą działać na rzecz sektora lub prowadzić działalność gospodarczą w sektorze zgodnie z definicją sektora zawartą w Liście sektorów i wniosku o powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowej rady ds. kompetencji.

Answer
Pytanie #11767 Kopiuj link

Każda sektorowa rada ds. kompetencji działa w oparciu o własny Regulamin Rady. Minimalny zakres regulaminu sektorowej rady ds. kompetencji (dalej SRK) stanowi załącznik nr 7 do „Regulaminu konkursu na powierzenie organizacji i prowadzenie sektorowych rad ds. kompetencji”. W przypadku powierzenia danemu podmiotowi organizacji i prowadzenia sektorowej rady sektorowej ds. kompetencji, jakakolwiek zmiana Regulaminu może być dokonana zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych w zakresie organizacji i prowadzenia Rad sektorowych (str. 9).

Answer
Pytanie #11765 Kopiuj link

Założeniem systemu rad sektorowych jest jak najszersze włączenie pracodawców w identyfikowanie i prognozowanie potrzeb kompetencyjnych na rynku pracy oraz odziaływanie na dostawców usług edukacyjnych i rozwojowych w celu tworzenia wysokiej jakości oferty edukacyjno-rozwojowej, adekwatnej do potrzeb rynku pracy. Rady sektorowe (zwane dalej także „SRK”) na poziomie sektora (branży) monitorują zapotrzebowanie na kompetencje, uwzględniając jego specyfikę oraz przewidywane zmiany w jego funkcjonowaniu. Monitoring opiera się przede wszystkim na wiedzy eksperckiej członków SRK oraz badaniach własnych i obcych.

Celem systemu rad sektorowych jest zmniejszenie niedopasowania kompetencyjnego na rynku pracy. Cel ten jest osiągany poprzez dostarczanie sprawdzonej i rzetelnej informacji o lukach kompetencyjnych w sektorach, czemu towarzyszy szereg innych działań, np. związanych z upowszechnianiem informacji o zidentyfikowanych potrzebach i dostosowywaniem procesów edukacyjnych lub legislacji do zidentyfikowanych potrzeb.

Answer
Pytanie #11764 Kopiuj link

W konkursie nie jest udzielane wsparcie finansowe. Wnioskodawca będzie musiał zapewnić własne środki na organizację i prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji. Jednocześnie podmioty, którym zostanie powierzona organizacja i prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji, będą mogły jako jedyne wnioskować o wsparcie finansowe ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) na realizację projektów obejmujących identyfikację i monitorowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych w sektorach.

Answer
Pytanie #11763 Kopiuj link

PARP może zakończyć konkurs przed terminem, o ile zostaną zawarte umowy o współpracę z podmiotami prowadzącymi radę we wszystkich sektorach określonych w ogłoszeniu.

Answer
Pytanie #11762 Kopiuj link

Wniosek powinien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES, PAdES, CAdES – zgodnie z reprezentacją Wnioskodawcy.

Answer
Pytanie #11761 Kopiuj link

Wniosek o powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowej rady ds. kompetencji należy przekazać PARP wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem platformy ePUAP. Szczegółowa instrukcja złożenia wniosku poprzez ePuap została zamieszczona wraz z dokumentacją konkursową.

Answer
Pytanie #11760 Kopiuj link

Dla każdego sektora zostanie opublikowana na stronie internetowej PARP lista z informacjami o opiniach Prezesa PARP na temat wniosków o powierzenie organizacji i prowadzenia Rad. Lista będzie zawierała w szczególności: nazwę podmiotu wnioskującego, informację o opinii (tj. pozytywna, negatywna) oraz datę wydania opinii.

Answer
Pytanie #11758 Kopiuj link

Aktualizacja na dzień 17.12.2024

Nabór wniosków trwa od 17 lipca 2024 r. do 25 lutego 2025 r. do godz. 16.00 i jest naborem ciągłym, podzielonym na 3 rundy:

  • I runda naboru trwa od 17 lipca 2024 r. do 7 października 2024 r.
  • II runda naboru trwa od 8 października 2024 r. do 16 stycznia 2025 r.
  • III runda naboru trwa od 17 stycznia 2025 r. do 25 lutego 2025 r. do godz. 16.00.

Nabór wniosków trwa od 17 lipca 2024 r. do 25 lutego 2025 r. do godz. 16.00 i jest naborem ciągłym, podzielonym na 3 rundy:

  • I runda naboru trwa od 17 lipca 2024 r. do 30 września 2024 r. do godz. 16.00.
  • II runda naboru trwa od 1 października 2024 r. do 2 stycznia 2025 r. do godz. 16.00.
  • III runda naboru trwa od 3 stycznia 2025 r. do 25 lutego 2025 r. do godz. 16.00.

Answer
Pytanie #11757 Kopiuj link

Konkurs otwarty na powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowych rad ds. kompetencji dotyczy następujących sektorów:

  • Turystyka
  • Chemia
  • Rachunkowość i Podatki
  • Przemysł Kosmiczny
  • Przemysł Lotniczy
  • Komunikacja Marketingowa
  • Opieka Zdrowotna
  • Opieka nad Osobami Zależnymi i Seniorami
  • Zdrowie Psychiczne
  • HoReCa
  • Life Sciences
  • Transport Drogowy i Logistyka Transportu Drogowego
  • Rozporządzanie Nieruchomościami
  • Architektura i Urbanistyka
  • Przemysł Drzewno-meblarski
  • Energetyka OZE
  • Usługi Beauty
  • Sport i Rekreacja
  • Przemysł Okrętowo-jachtowy
  • Gaming i GameDev
  • Przemysł Audiowizualny
  • Automatyka i Robotyka
  • Przemysł Metalowo-maszynowy
  • Ochrona i Bezpieczeństwo Mienia i Osób.

Answer
Pytanie #11756 Kopiuj link

W konkursie nie jest udzielane wsparcie finansowe. Wnioskodawca będzie musiał zapewnić własne środki na organizację i prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji. Jednocześnie podmioty, którym zostanie powierzona organizacja i prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji, będą mogły jako jedyne wnioskować o wsparcie finansowe ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) na realizację projektów obejmujących identyfikację i monitorowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych w sektorach.

Answer
Pytanie #11755 Kopiuj link

W danym sektorze zostanie wybrany jeden podmiot, któremu Prezes PARP powierzy organizację i prowadzenie sektorowej rady ds. kompetencji.

Answer
Pytanie #11754 Kopiuj link

Z wnioskiem o powierzenie organizacji i prowadzenia sektorowej rady ds. kompetencji mogą ubiegać się podmioty spełniające kryteria dostępu wymienione w Załączniku nr 1 do Regulaminu konkursu.

Brak wyników

Filters:

COM_CONTENT_FITLERS_CLOSE

COM_QUESTIONS_FILTERS_RTAGS_LABEL
Pomoc