Wstęp
Table of contents
Ruszyły jednodniowe spotkania b2b online dla branży medycznej podczas wirtualnej giełdy kooperacyjnej Med2Meet, która odbywa się 21 kwietnia br. Wydarzenie jest organizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Branżowego Programu Promocji sektora sprzętu medycznego. W jego organizację włączyły się również ośrodki sieci Enterprise Europe Network (której PARP jest członkiem) z Polski i z całego świata, promując je wśród lokalnych firm.
– Do udziału w wydarzeniu zgłosili się uczestnicy z 46 państw – 105 z Polski i aż 188 z pozostałych krajów. Uczestnicy do ostatniej chwili mogą wysyłać i akceptować zaproszenia do rozmów. W ciągu pierwszej godziny odbyły się już 32 spotkania – mówi Magdalena Zwolińska z Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości PARP.
Wirtualny charakter wydarzenia nie tylko pozwala wypełnić pustkę po stacjonarnych wydarzeniach branżowych, które nie mogą się odbywać ze względu na pandemię, ale też ułatwia dotarcie do partnerów biznesowych z odległych zakątków świata – w Med2Meet bierze udział ponad 50 uczestników z Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Ameryki Północnej.
Dla polskich przedsiębiorców z branży to niepowtarzalna okazja do nawiązania relacji biznesowych z zagranicznymi partnerami. – Udział w spotkaniach b2b to możliwość nawiązania nowych kontaktów oraz szansa na pozyskanie odbiorców usług i towarów z całego świata. W związku z obecną sytuacją na świecie, spotkania b2b online powinny być organizowane jak najczęściej, ponieważ są bezpieczne, a jednocześnie dają możliwość mniejszym firmom na zaprezentowanie swojej oferty. Największą korzyścią, jaką przedsiębiorcy mogą zyskać w spotkaniach międzynarodowych jest szansa nabycia doświadczenia, wiedzy oraz nowych możliwości biznesowych poprzez kontakt ze swoimi zagranicznymi odpowiednikami – mówi Norbert Kurzeja z Fabryki Narzędzi Medycznych „Chirmed” w Rudnikach, będącej jedną z kilkuset podmiotów biorących udział w Med2Meet.
Branża producentów sprzętu medycznego jest jedną z polskich specjalności eksportowych. Jej udział w eksporcie ogółem wynosi już ponad 1 %. W ciągu ostatnich pięciu lat wartość sprzedanego za granicę sprzętu medycznego wzrosła blisko dwu i pół krotnie – do 2,4 mld euro. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wspiera promocję branży na zagranicznych rynkach w ramach Branżowego Programu Promocji, organizując w jej ramach m.in. stoiska narodowe na największych wydarzeniach targowo-konferencyjnych na świecie, a także (w czasach pandemii) wydarzenia b2b online o globalnym charakterze, jakim jest Med2Meet.