Wzornictwo (design) jest narzędziem innowacji odpowiadającym na wyzwania współczesności, związane ze zmieniającymi się uwarunkowaniami gospodarczymi, politycznymi, ekonomicznymi i społecznymi. Jest działalnością wymagającą interdyscyplinarnego zaangażowania, zogniskowanego na znalezienie optymalnych rozwiązań i odpowiedzi na potrzeby ludzi i środowiska, w którym żyją.
Zgodnie z definicją przyjętą przez International Council of Societies of Industrial Design, design stanowi główny czynnik innowacyjnego procesu humanizowania technologii, jak i wymiany kulturalnej i gospodarczej. Wizja Komisji Europejskiej zakłada, że do roku 2020 design powinien być w pełni rozpoznawalnym i uznawanym elementem polityki innowacji w Europie, zarówno na poziomie wspólnotowym, jak i krajowym czy regionalnym.
Zachęcamy do zapoznania się z e-bookiem, który odpowiada na pytanie: czym jest design i jaki może mieć wpływ na rozwój przedsiębiorstwa.
What the publication contains
1. Design: narzędzie strategicznej zmiany w biznesie
2. Definicja designu i jego rola w biznesie
3. Co to jest service design i dlaczego warto projektować usługi?
4. Design jako narzędzie innowacji
5. Audyt i strategia wzornicza
6. Zyski z designu