Przedstawiamy wyniki drugiej edycji badań zrealizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu Nowe podejście do zamówień publicznych – szkolenia i doradztwo. Badania rynku zamówień publicznych zaprojektowano w sposób, który pozwala dokonać analizy zmian na nim zachodzących w latach 2011–2013. W tym okresie przewidziano realizację corocznych badań ilościowych zamawiających i przedsiębiorców z sektora MSP. Celem badań jest monitorowanie zjawisk zachodzących na rynku zamówień publicznych, identyfikacja barier w dostępie przedsiębiorców z sektora MSP do rynku zamówień publicznych oraz w rozwoju zamówień innowacyjnych i elektronicznych. Niniejszy raport dotyczy badań przeprowadzonych w roku 2012. Ich wyniki są porównywane z rezultatami uzyskanymi w pomiarze przeprowadzonym rok wcześniej. Wyrażamy nadzieję, że uzyskana wiedza oraz wypracowane rekomendacje przyczynią się do stworzenie nowoczesnego systemu zamówień publicznych efektywnie wykorzystującego środki publiczne.
What the publication contains
1. Streszczenie
2. Informacje o badaniu
3. Metodologia badań
4. Rynek zamówień publicznych oczami wykonawców
5. Rynek zamówień publicznych oczami zamawiających
6. Rekomendacje