Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)

Stay up to date

Enter your email to download the report

Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)

PDF Download

Pojęcia ‘zrównoważony biznes’ i ‘społeczna odpowiedzialność’ są często stosowane zamiennie. Koncepcja CSR, koncentrująca się na danej organizacji, stanowi zarówno pewną filozofię, jak i zestaw narzędzi pozwalających osiągnąć stan zrównoważonego biznesu, który w dłuższej perspektywie, prócz korzyści środowiskowych i społecznych, gwarantuje długotrwały wzrost wartości firmy. W odniesieniu do mniejszych podmiotów działania te można określić również mianem odpowiedzialnej przedsiębiorczości.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Bycie społecznie odpowiedzialnym oznacza inwestowanie w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska, relacje z otoczeniem firmy i informowanie o tych działaniach, co przyczynia się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa i kształtowania warunków dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego.

What the publication contains

1. Co to jest CSR i dlaczego jest ważny 
2. Międzynarodowe standardy, normy i zasady CSR 
3. Interesariusze, mapowanie interesariuszy 
4. Kluczowe Obszary CSR – relacje z pracownikami 
5. Kluczowe Obszary CSR – środowisko 
6. Kluczowe Obszary CSR – zaangażowanie społeczne 
7. Ekowydajność, ekoefektywność 
9. CSR w Polsce – przykłady dobrych praktyk z różnych regionów Polski 
10. Proces tworzenia strategii CSR w MŚP 
11. Zagrożenia we  wdrażaniu CSR w MŚP – jak je pokonać? 
12. Przykłady dobrych praktyk w małych i średnich firmach 
13. Odpowiedzialny marketing 
14. Kluczowe instrumenty wspierające wdrażanie zasad CSR w firmie 
15. Narzędzia do prowadzenia systematycznych porównań (benchmarkingu) 
19. Monitorowanie i komunikowanie efektów CSR 
20. Kilka słów o CSR i innowacjach 
21. „To nie jest CSR – czyli jednorazowa „akcja” CSR-u nie czyni” 
22. Rola Instytucji publicznych oraz rządu w promowaniu społecznych przedsiębiorstw 
23. Źródło informacji o CSR 
Bibliografia: 

Pomoc