Celem publikacji jest wsparcie działalności ośrodków innowacji poprzez prezentację modeli i przykładowych sposobów:
- badania potrzeb klientów,
- analizy i wyboru rynku,
- formułowania odpowiadającej im oferty oraz propozycji działań rynkowych.
Publikacja kierowana jest do kierownictwa i personelu ośrodków innowacji odpowiedzialnych za wybór rynku i obsługę klientów.
What the publication contains
W publikacji omówiono:
- Określenie istoty współczesnego marketingu pod kątem działalności ośrodka innowacji,
- Monitorowanie potrzeb klientów ośrodka innowacji, w tym:
- określenie potrzeb informacyjnych decydentów ośrodka innowacji,
- ustalenie procesu i wybór metody badania potrzeb klientów ośrodka innowacji,
- Analizę rynku pod kątem kształtowania oferty ośrodka innowacji, w tym:
- analizę popytu na usługi oraz ocenę wielkości (liczby klientów) i pojemności (wielkości zakupów) rynku,
- analizę konkurencji,
- analizę potencjału usługowego ośrodka innowacji,
- Wykorzystanie wniosków z monitoringu i analizy rynku do kształtowania oferty usługowej, w tym:
- pozycjonowanie i kształtowanie portfela usług ośrodka innowacji,
- opracowanie i aktualizację oferty usług dla poszczególnych segmentów odbiorców.
Related publications
Monitoring zapotrzebowania na usługi i kształtowanie oferty ośrodka innowacji
Raport
Metody inkubacji projektów biznesowych
Poradnik
Metodyka identyfikacji projektów do komercjalizacji na wyższych uczelniach
Poradnik
Internacjonalizacja młodych innowacyjnych firm
Raport
Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji
Poradnik
Narzędzia identyfikacji potrzeb innowacyjnych w przedsiębiorstwach
Poradnik
Zagadnienia własności intelektualnej w transferze technologii
Poradnik
Doradztwo dla strategii rozwoju innowacyjnego w MSP
Poradnik
Wsparcie internacjonalizacji młodych innowacyjnych firm przez instytucje otoczenia biznesu
Raport
Budowanie gotowości inwestycyjnej innowacyjnych pomysłów biznesowych
Poradnik
Finansowanie komercjalizacji technologii i przedsięwzięć innowacyjnych opartych na wiedzy
Raport
Źródła finansowania dla komercjalizacji technologii i wiedzy
Poradnik
Edukacja dla przedsiębiorczości akademickiej
Poradnik
Budowa pakietu usług proinnowacyjnych w centrach transferu technologii
Poradnik
Zarządzanie inkubatorem technologicznym
Poradnik
Kreowanie środowiska innowacyjnego w parkach technologicznych
Poradnik
Strategiczne obszary rozwoju parków technologicznych
Poradnik
Budowa sieci współpracy i partnerstwa dla komercjalizacji wiedzy i technologii
Poradnik
Współpraca inwestorów wysokiego ryzyka z ośrodkami innowacji
Raport
Współpraca ośrodków innowacji z administracją publiczną
Raport